tiistai 2. helmikuuta 2010

Hajuvesihullu hoitovapaalla

Kylpyhuoneeni hyllyt ja kaapit ovat aina pullottaneet purkkeja ja purnukoita. Olen työskennellyt kosmetiikka-alalla kymmenisen vuotta erilaisissa asiantuntijatehtävissä. Meikkaajana, kouluttajana, tiedottajana sekä kauneustoimittajana. Olen saanut kunnian tutustua lukuisiin kauneuden ammattilaisiin ja osallistua alan seminaareihin, jotka ovat kartuttaneet tieto-taitoani niin kotimaassa kuin kaukana..

Rakastan kauppoihin ilmestyvien kausimeikkikokoelmien oivalluksia, jotka saavat innoituksensa muotimaailmasta. Joten voinet kuvitella, että työpaikkani suomenkielisen Ellen vastaavana kauneustoimittajana on unelmieni täyttymys.

Ehdin työskennellä vain muutamia kuukausia helmikuussa 2009 alkaneessa pestissäni, kun sain toisenkin uutisen joka mullisti elämääni: minulle tulisi lapsi.

Olen nyt 14-kuukautisen Jalon äiti. Olen äärimmäisen onnellinen pienestä pojastani ja hänen tavasta katsella maailmaa, imeä vaikutteita ja olla vilpittömän avoin kaikelle mitä maailma hänen eteensä tuo. Uskon kaikelle olevan tarkoituksen. Tämä pieni sankari tuli elämääni opetattamaan minulle valtavasti. Asioita, joita en oppisi ilman häntä. Siispä vietän aikaani kotona hoitovapaalla. Rymyän lumihangessa, konttaan kotona polvet kipeinä ja välillä olen niin väsynyt, että annan valtaisan kiitoksen ja haen kaikki maailman aarteet heille, jotka tekevät tätä työkseen.

Kaapit ja hyllyt pursuavat edelleen kosmetiikkaa, ahmin alan tietoutta ja jaksan innostua, kun näen uuden huulivoiteen. Yöunet tuppaavat vain välillä jäämään lyhyiksi. Jalo nukkuu hyvin.

Työni Ellessä saa odottaa vielä hetkisen. Kirjoitan satunnaisia artikkeleita työnantajalleni silloin tällöin, mutta kokopäiväinen kauneustoimittamisen kaipuu purkautukoon siihen asti blogissani. Kirjoitan kaikesta kauniista ja ihanasta, mitä haluan jakaa kanssasi. Kauneustoimittaja kokeilee...

1 kommentti:

  1. Onnea uudelle plokille Ugulele <3 Ihana lukea teidän arjesta! Jalolle rutistus. Kaikkea Hyvää, Noora

    VastaaPoista